Apotti on tieto- ja toiminnanohjausjärjestelmä, jossa sosiaali- ja terveydenhuollon tiedot ovat yhdessä järjestelmässä.
Apotin asiakasportaalina toimii Maisa sähköinen palvelu, joka mahdollistaa pääsyn omiin sosiaali- ja terveydenhuollon asiakas- ja potilastietoihin, sekä asioiden puolesta hoitamisen turvallisesti.
Apotti-järjestelmän käyttöönotto tehdään yhteistyössä Helsingin sosiaali- terveys- ja pelastustoimialan (sotepe) kanssa.
Seniorisäätiön hoito- ja kuntoutus henkilökunta saa kevään 2024 aikana koulutusta Apotti-järjestelmän käyttöön.
Henkilökunta osallistuu kahteen koulutuspäivään vuorotellen siten, että jokainen käy yhden kokopäivän- ja yhden puolenpäivän koulutuksen.
Apotti-järjestelmän käyttöönotto Helsingin Seniorisäätiössä toteutuu 27.4.2024.
Järjestelmän käyttöönotto ja -koulutukset eivät aiheuta muutoksia Seniorisäätiön asukkaiden arkeen, eikä vaadi toimenpiteitä asukkailta tai heidän omaisiltaan.
Marika Metsähonkala, toimitusjohtaja
Helsingin Seniorisäätiö sr
Lisätiedot:
Apottiprojektipäällikkö Sanna Nummela
Apottikoordinaattori Tea Kotilainen